naar yoghyakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ria ten Haaf - WaarBenJij.nu naar yoghyakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ria ten Haaf - WaarBenJij.nu

naar yoghyakarta

Door: costaricatomenria

Blijf op de hoogte en volg Ria

09 Oktober 2011 | Indonesië, Batavia

Zondag 9-10
Na ontbijt bij het zwembad rijden we naar een boeddhistische tempel in de buurt (candi mendut) . We bekijken de tempel en het daarin aanwezige boeddha beeld en lopen via een kampong en mooi boeddhistisch klooster weer terug .
Daarna gaan we naar de P.rambanan Hindoe tempel (die volgens de reisgids Borobudur moet evenaren) en bekijken daar de tempels. Vervolgens rijden wij verder . We komen langs een dorp dat vorig jaar oktober bij een vulkaan uitbarsting van de merapi is weggevaagd, Er ligt veel as en gigantisch grote kijen naast de weg die vorig jaar daar bij de uitbarsting terecht zijn gekomen.
We bezichtigen de Hindoe tempels en gaan weer verder. Onderweg zien we ook de nabij gelegen boeddhistische tempel waarna we in een kampong wat cappuccino en Pisang gebruiken
In Joghjakarta bezichtigen we nog een zilver fabriek en komen uiteindelijk bij het zeer luxe Phoenix hotel voor de laatste 2 overnachtingen.
Vanavond gaan we naar het Ramaya ballet in het openlucht theater met op de achtergrond de verlichte Mahadeva
Voor morgen staat het Sultan paleis , kraton en fietsen in bij een kampong op het programma.