vulkaan en muziek school - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Ria ten Haaf - WaarBenJij.nu vulkaan en muziek school - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Ria ten Haaf - WaarBenJij.nu

vulkaan en muziek school

Door: costaricatomenria

Blijf op de hoogte en volg Ria

05 Oktober 2011 | Indonesië, Bandung

Dinsdag 4-10
9.00 vertrokken na een uitgebreid ontbijt (rijsttafel, biefstuk, worst, brood , fruit, soep etc.)
naar de vulkaan Tangkuban Prahu. Onderweg o.a. Foto's gemaakt van thee plukkers op plantage. Een wandeling langs de kraterrand gemaakt. Daarna zwemmen in de warm (zeer warme...) waterbronnen , we hadden geen bad handoeken bij ons maar de chauffeur bleek ergens handdoeken te hebben geritseld. Daar vervolgens de lunch gebruikt.
Vervolgens via slinger weggetjes en oude kampongs naar de Angklungschool van Pak Ujo. Voor onder andere een demonstratie wayang spel en muziek uitvoering . De show is echter zeer toeristisch dus ik knijp er af en toe tussen uit om wat foto's achter de schermen te maken.
De weg erheen is zeer hectisch , zoal al het verkeer dat we toto nu toe hebben gezien. Vooral de brommers/motoren halen zelfmoord achtige capriolen uit en halen links en rechts in ook waar dat niet kan. De chauffeur verteld dat er tijdens 1 week van het suiker feest alleen al zo'n 650 brommer rijders dodelijk verongelukt zijn. Dat dit geen sprookje is maken we daarna ook mee. Op het moment dat de chauffeur wil stoppen om karakteristieke winkeltjes te laten zien rijd er links een brommer voorbij waarop enn man met 3 kleine kinderen. Tijdens het voorbij rijden blijft het achterste kind achter de spiegel van onze bus hangen en wordt de lucht in geslingerd terwijl de brommer gewoon verder rijd met 1 passagier minder. Binnen de kortste keren staan er veel mensen om de bus. Na de constatering dat het met de verwondingen van het kind wel mee zal vallen vind de chauffeur dat we snel door moeten rijden om verdere problemen te voorkomen.
Daarna rijden we weer terug naar Bandung waar we rond 19.00 aankomen. Na even in het hotel te zijn geweest gaan we uit eten bij een bakker annex restaurant

• 06 Oktober 2011 - 09:26

Max:

hoi Tom.....
    ihr erlebt ja eine Menge.
    Hast du noch mehr Fotos?
    Liebe Grüße