naar Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Ria ten Haaf - WaarBenJij.nu naar Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Ria ten Haaf - WaarBenJij.nu

naar Bandung

Door: costaricatomenria

Blijf op de hoogte en volg Ria

03 Oktober 2011 | Indonesië, Bandung

Maandag 3-10
's ochtends 8.00 vertrek naar de botanische tuin. Deze is 87 Hectare groot en heeft ruim 15.000 plantensoorten. We hebben er een paar uur gewandeld en ook o.a. De orchideeën kas bezocht. Ook hadden we mooi zicht op het ernaast gelegen paleis van de vroegere Gouverneur-generaal van Buitenzorg.
Daarna begon de 5 uur durende rit naar Bandung via de Puncak bergpas. Op het hoogste punt hebben we bij een restaurant geluncht (o.a. Sate...). Een lange slingerweg omzoomd door kleine winkeltjes, verkoop stalletjes e.d.
In overleg met de chauffeur besluiten we het reisprogramma te veranderen. We schrappen de overnachting op de thee plantage Malabar. De reden is dat er op Malabar buiten de thee plantage niet veel te beleven is, en we vanuit Bandung ook al een thee plantage bezoeken. Dus we blijven 1 dag langer in het luxe 5 sterren hotel in Bandung. Dit heeft ook het voordeel dat we een andere route naar Poerwokerto kunnen nemen zodat we langs enige “primitieve” kampongs komen waar we dan kunnen gaan rondkijken.
Laat op de middag komen we aan bij het Grand Preangar Hotel te Bandung.. Dit hotel behoort samen met het Savoy tot de mooiste voorbeelden van Art Deco architectuur in de archipel.
Een wandeling door de stad gemaakt o.a. De Jalan Braga met de vele Art deco gebouwen (waar weinig van over is) en door oude kampong gelopen. Traditioneel Indonesisch gegeten bij Dapar Ku (allemaal kleine hapjes die je kunt uitzoeken en vervolgens op schaaltjes geserveerd worden , een soort Tapa's)
's avonds wat gedronken in een café in de straat .