zondag Bogor - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Ria ten Haaf - WaarBenJij.nu zondag Bogor - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Ria ten Haaf - WaarBenJij.nu

zondag Bogor

Door: costaricatomenria

Blijf op de hoogte en volg Ria

02 Oktober 2011 | Indonesië, Bogor

Zondag 2-10
In Singapore overgestapt op de vlucht naar Jakarta , bijna de vlucht gemist want de gate was verder lopen dan we dachten dus er stond al boarding Closing , maar we konden toch nog mee. Ook al werd ik er bij de douane voor de tweede keer uitgepikt omdat ik zo'n rare camera in mijn tas had zitten (Leica M6) .
De korte vlucht naar Jakarta had wel last van de nodige turbulentie, de thee kwam naast het kopje en de rijst vloog in het rond...
Op het vliegveld van Jakarta ging alles vlekkeloos , visum gekocht en bij de uitgang stond onze chauffeur met een bordje “Oosthout”in de hand op ons the wachten. De chauffeur bleek verrasend goed Nederlands te spreken en zal ons de komende tijd in zijn luxe (6 persoon, airconditioned ) busje rondrijden. We hebben dus plek genoeg met ons tween en de nodige bagage (camera's...) in de bus .
We zijn wel geradbraakt na 48 uur niet slapen....
Eerst liet hij ons “oud” Jakarta zien, de oude pakhuizen en de VOC haven met de houten Boeginesische boten waar nog volop bedrijvigheid heerst. Daar hebben we ook 1,2 miljoen roepia's gepint.
Daarna bracht hij ons naar een prachtig oud koloniaal restaurant (Batavia) waar we een coctail nuttigden. Tegenover het restaurant was op het plein van alles te doen i.v.m. De vrije zondag.
Vervolgens over de snelweg naar Bogor geereden. Ons hotel, meer appartementen ligt bij de tuinen met uitzicht vanuit de kamer en zwembad op de sawa 's
Aangezien het hier knap warm is gaan we het zwembad in dat mooi in ligt tussen de palmbomen en met het mooie uitzicht.
Vanavond om 19.00 eten we in het hotel (Sup Bahso, Ayon Kori, Cap Cay, Bihun goreng , Tempe goreng en Buah staan er op het menu)

• 02 Oktober 2011 - 19:09

Ellen:

Blij dat jullie goed aangekomen zijn. Wat een luxe om een eigen busje met chauffeur te hebben. Ik hoop dat jullie een beetje bij kunnen slapen vannacht.
    We zijn erg benieuwd naar het volgende verslag. groetjes

Ellen, Arthur en Robin