naar Borobudur via Dieng plateau - Reisverslag uit Borobudur, Indonesië van Ria ten Haaf - WaarBenJij.nu naar Borobudur via Dieng plateau - Reisverslag uit Borobudur, Indonesië van Ria ten Haaf - WaarBenJij.nu

naar Borobudur via Dieng plateau

Door: costaricatomenria

Blijf op de hoogte en volg Ria

08 Oktober 2011 | Indonesië, Borobudur

Zaterdag 8-10
We vertrekken voor een rit naar het Dieng plateau / hoogvlakte en het complex van Arjuna (5 hindoe tempeltjes), de vulkaan Gunung Sundoro , onderweg stoppen we in een dorpje bij een kleurige lokale markt voor wat foto's . De vulkaankrater bestaat uit veel naar rotte eieren ruikende stoom waar je af en toe opspattende modder in ziet. Vervolgens rijden we naar het veelkleuren meer (het zwavelhoudende water veranderd met lichtinval van kleur) dat er een beetje groenig uit ziet.
Daarna weer terug naar Wonobo voor een kopje thee waarna we de tocht voortzetten richting Saraswati hotel te Borobudur. Aangezien we redelijk vroeg arriveren besluiten we de tempel nu te bezoeken i.p.v. Morgenvroeg om 06.00 uur. De drukte valt mee bij de tempel , het lukt zelfs om met de groothoeklens foto's te maken zonder dat er mensen in beeld komen. Het i gelukkig bewolkt dus de temperatuur is goed te doen. Door deze programma wijziging hebben morgen meer tijd voor de andere mooie tempel hier in de buurt.