27-6 - Reisverslag uit Venetië, Italië van Ria ten Haaf - WaarBenJij.nu 27-6 - Reisverslag uit Venetië, Italië van Ria ten Haaf - WaarBenJij.nu

27-6

Door: costaricatomenria

Blijf op de hoogte en volg Ria

28 Juni 2011 | Italië, Venetië

27-6 Maandag 31ºC
08.45 verlaten we de New Amsterdam.
De koffers opgeslagen bij het depot op de pl. Roma en met de vaporetto naar het eiland Mureno
waar we een glas fabriek bezoeken en rond lopen over het eiland.
Daarna met de Vaporetto naar het volgende eiland Burano. Dit is een mooi dorpje met fel gekleurde huisjes en wat grachten. In de straatjes buiten de hoofdstraat zijn weinig toeristen en kunnen we de mooiste foto's maken. Het is maandag wasdag dus er zijn overal lijnen gespannen waaraan de was hangt te drogen. Hierna gaan we weer terug met de Vaporetto naar Venetie en lopen dwars door de stad langs mooie binnenweggetjes richting Canal Grande waar we de Vaporetto richting centraal station nemen. Na de koffers opgehaald te hebben uit het depot en deze over een brug met vele traptreden gezeuld te hebben stappen we op de trein richting Camponogara waar ons B&B adres is ( (B&B il Tulipano) Tel. +390415150083 Via Don Bosco 12, I - 30010 Camponogara (Venezia) Gps N 45.368516 (45° 22’ 06,71”) E 12.083294 (12° 04’ 59,82”) www.il-tulipano.it )
Op het station worden we opgewacht door de eigenares van het B&B en gaan per auto naar het buiten af gelegen adres. Een mooi verbouwd boerenhuis buiten het dorp.
's avonds gaan we met de fiets naar het dorp om er nog een reusachtige pizza te eten met wat Prosecco en Cappuccino na .