26-6 - Reisverslag uit Venetië, Italië van Ria ten Haaf - WaarBenJij.nu 26-6 - Reisverslag uit Venetië, Italië van Ria ten Haaf - WaarBenJij.nu

26-6

Door: costaricatomenria

Blijf op de hoogte en volg Ria

28 Juni 2011 | Italië, Venetië

26-6 Zondag 29ºC
laatste Port of call Venetië , Italië
's ochtends vroeg op om om 9.00 deel te kunnen nemen aan een sponsor loop t.b.v. Kankeronderzoek. Toen we ons opgaven dachten we dat we een rondje over het dek moesten lopen, maar dit blijken er 9 te zijn van 1,5 Mijl elk. Daarna na de disembarking bijeenkomst. Gevolgd om 11.00 uur door het binnenvaren via de Lagune in Venetië, vanaf dek 11 genieten we van het mooie zicht op de stad terwijl we o.a. Langs het st. Marco plein varen. Onderweg passeren we ook het privé jacht van de eigenaar van de Holland America lijn dat ook in Venetië aan wal licht.
Na het aan meren nog even wat eten en daarna aan wal. Met de mono rail richting Plaza Roma daar een 48 uur kaart voor de Vaporetto (waterbus) gekocht en met dit vervoermiddel door de stad gevaren. Onderweg uitgestapt ter hoogte van het st. Marco plein en van daaruit lopend de stad verkend . De kunst Biënnale 2011 is op dit moment aan de gang en verschillende landen hebben in een Pallazzo hun paviljoen. We hebben o.a. Het Japanse en Koreaanse paviljoen bekeken.18.00 terug op de boot voor een douche en avond eten bij Tamarind restaurant.. 's avonds de koffers pakken en op de gang zetten zodat we morgen om 8.45 het schip kunnen verlaten en richting ons B&B in de buurt van Venetië kunnen gaan.