21-6 - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Ria ten Haaf - WaarBenJij.nu 21-6 - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Ria ten Haaf - WaarBenJij.nu

21-6

Door: costaricatomenria

Blijf op de hoogte en volg Ria

23 Juni 2011 | Griekenland, Athene

21-6 Dinsdag 29C
Eerste zee dag.
's ochtends Ria naar Aqua fitness, daarna samen dansles (Cha Cha Cha), Zwemmen en hot thubs op dek 9 gevolgd door
"Ice carving" door de chefs. Presentatie Griekenland in de showroom. En om 15.00 soort Engelse thee met veel gebakjes
en andere lekkere hapjes. En natuurlijk verspreid over de dag eten in overvloed in het Lido restaurant. 's middags voor Ria
Pilatus Gym en Tom met laptop op dek 9.
's avonds (Gala avond) eten in Lido, live muziek in showroom gevolgd door live muziek (Amerikaanse show)
in Northern bar (licht klassiek,Hongaarse strijkers)
We beginnen ondertussen de weg op het schip te kennen, en kunnen de kamer zonder plattegrond terugvinden.
De luxe aan boord blijft verbazingwekkend, de schouwburg is van alle mogelijke techniek voorzien o.a. beweegbaar podium,
video projectie gecombineerd met video scherm over gehele breedte van het podium etc. ook de podia van de andere
gelegenheden zijn voorzien van alle mogelijke technische snufjes.
De service is top, onze hut wordt verzorgd door 2 bedienden (Amin en Mus) die altijd in de buurt zijn, de kamer schoonhouden
dagelijks het bed komen opschudden en dagelijks de kamer voorzien van handdoeken gevouwen in de vorm van een of ander
komisch uitziend beest. Gezien de grote hoeveelheid personeel aan boord is er waar je ook gaat altijd wel iemand die
bereid is je te helpen of van drank te voorzien. Elke keer als we aan wal zijn geweest worden we verwelkomd in een party tent
voorzien van koele drank en frisse handdoeken om je op te frissen voor je aan boord gaat, handbagage wordt elke keer
gescand en zelf worden we d.m.v. de card key van de kamer gecontroleerd. Ook staat er bij elke deur een dispenser met
ontsmettingsmiddel om je handen te ontsmetten ter voorkoming van besmettelijke ziektes aan boord.
De kamer is voorzien van kamer brede glazen pui, we kijken tussen 2 reddingsboten naar de voorbij trekkende havens etc.
Onze badkamer is voorzien van een massage douche / bad en wastafel en Toilet.
Het bed is zeer comfortabel en uiterst ruim (king size)
De restaurants aan boord zijn allemaal van zeer goede kwaliteit, wel even opletten als je wijn
besteld want er staan wijnen van 2400,00 USD per fles op de kaart en dat redden wij niet
met onze credit card. Er is de gehele dag op verschillende plekken het nodige te doen
voor het geval je je zou vervelen. Variërend van computer workshops (in door microsoft georganiseerde leslokalen) , internet café, Bibliotheek, workshop koken, rondleidingen achter de schermen van het schip, wisselende aanbiedingen in de tax free shops etc. Er is verder
ook een soort kuur oord aan boord met sauna's, thermische baden etc.
In het casino aan boord is het ook altijd druk (de inzetten worden automatisch van credit card afgeschreven, dus heel wat mensen zullen
wel arm thuis komen na deze reis. Er zitten ook de nodige oude Amerikaanse dametjes kettingrokend achter de gok automaten.
Op het schip lopen allerlei nationaliteiten rond, rijke russen , veel amerikanen verder Australiërs Japanners en wat Europeanen.
De Nederlanders zijn meestal te vinden bij de koopjes (of bij het happy hour, 2 drankjes voor de prijs van 1 )
De vijf sterren luxe van het schip went wel snel, maar we blijven ons toch nog regelmatig verbazen over de andere
planeet waar we terecht zijn gekomen.