3-10 - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van Ria ten Haaf - WaarBenJij.nu 3-10 - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van Ria ten Haaf - WaarBenJij.nu

3-10

Door: costaricatomenria

Blijf op de hoogte en volg Ria

03 Oktober 2010 | Costa Rica, Sarapiquí

3-10 vertrek richting Selva Verde lodges
Tussenstop bij cacaoplantage waar we een rondleiding krijgen. De cacao bomen staan in het regenwoud
na een wandeling over de langste hangbrug van Costa Rica bereiken we de plantage
(hoge schoenen verplicht ivm slangen) . Onderweg veel beestjes gezien (vogels,pijlgifkikker, anolis, anolis,
spin etc.) en wat aparte zwammen. Daarna demonstratie chocolademaken en natuurlijk ook proeven.
Daarna nog een stop in Porta V. voor boodschappen en een Lunch en doorgereden naar de Lodges.

Daar aangekomen blijkt het het paradijs op aarde te zijn (vooral voor fotografen)
Het zijn losse huisjes op palen waar je via een overdekte loop route naar toe kunt.
De huisjes liggen midden in de jugle aan een rivier.
Vlak voor onze voordeur zit al bij aankomst een mooie Helm basiliscus
Het is hier warm en droog, terwijl Ria het zwembad induikt loop ik rond de huisjes en
volg het pad door de jungle, veel beestjes gefotografeerd en gezien. o.a. verschillende soorten
pijlgifkikkers (Blue jeans frog en groene variant) , gordeldier, hagedissen etc)
's avonds in de lodge gegeten