laatste dagen - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Ria ten Haaf - WaarBenJij.nu laatste dagen - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Ria ten Haaf - WaarBenJij.nu

laatste dagen

Door: costaricatomenria

Blijf op de hoogte en volg Ria

11 Oktober 2010 | Costa Rica, San José

10-10
9.00 vertrek naar Natuur park Manuel Antonio een schiereiland met aan 2 kanten een baai met
wit zandstrand waar tussendoor een groenstrook die beschermd natuurgebied is en vol zit met
beestjes en beplanting. O.a. Wasberen , soort opossum, doodshoofd en spin apen, Krabben,
bruine Helm basiliscus,zwarte vogel (snake bird?)Heremiet kreeften, Leguanen, anolissen,
boomkikkers , vlinders etc.. En een bloeiende orchidee die slechts 2 dagen per jaar bloeit.
tot 14.00 de diverse paden belopen en foto's van de beestjes gemaakt.
Ook vandaag weer schitterend weer (warm met een frisse zeewind), alleen vannacht heeft het
veel geregend waardoor we op sommige paden door het water moesten waden dus deze keer geen
wandelschoenen maar Teva's aan.
's middags in / langs het hotelzwembad doorgebracht waar we nog bezoek kregen van een groep
doodshoofd aapjes.

's avonds "laatste avonmaal"groep bij restaurant "Avion" (gebouwd rond
vliegtuig dat destijds door Oliver North namens USA gekocht is om vanuit Costa Rica Nicaragua
van wapens te voorzien (Costa Rica heeft zelf geen leger) maar nooit is gebruikt en nu tot restaurant
is omgebouwd. Met als toetje heerlijke Tiramisu.

////////////

11-10
9.00 vertrek naar San Jose. I.v.m. weg gespoelde wegen moeten we omrijden daarom wordt er vroeg
vertokken om nog tijdig in San Jose aan te komen.
Onderweg een stop gemaakt om krokodillen te fotograferen.
In San Jose de stad bezichtigd en souveniers gekocht.
Vlak bij het hotel (Gran Hotel) een mooie fotowinkel ontdekt, waar men mijn Nikon lens van nieuwe
schroefjes kon voorzien (die waren er tijdens de reis uitgevallen en kwijt geraakt) tevens
een nieuwe camera riem gekocht (mijn riem was ook al bijna doorgesleten tijdens het reizen).
Vanwege de Dollar koers zijn alle (foto) artikelen nu heel goedkoop voor ons.
's avonds bij een lokaal restaurant eten

//////////////

8.00 vertrek naar vliegveld