2-10 arenal springs - Reisverslag uit Arenal, Costa Rica van Ria ten Haaf - WaarBenJij.nu 2-10 arenal springs - Reisverslag uit Arenal, Costa Rica van Ria ten Haaf - WaarBenJij.nu

2-10 arenal springs

Door: costaricatomenria

Blijf op de hoogte en volg Ria

02 Oktober 2010 | Costa Rica, Arenal

hier in de tuin zit een grote waterschildpad (foto) en zo ga ik kijken of er kolibri's zijn.
Inderdaad kolibri en rood zwarte vogel op de foto gezet bij het zwembad van het resort

///////////////

2-10 7.00 vertrek naar reservaat Rio Frio aan de Nicaraguaanse grens voor een safari
per boot. Droog, warm weer. O.a. foto's gemaakt van de Helm basiliscus hagedis (jezus christus
hagedis) eerst een mannetje op een tak in de rivier , verderop ook 2 vrouwtjes. Verder
capucijn apen en howling monkeys op de foto gezet. Ook veel vogels op de foto gezet o.a,
kingfisher, slangenhals vogel,
Ook een kolonie vleermuizen op een boomstam gefotografeerd en als klap op de vuurpijl
een albino aap (yellow howler) deze gele aap is extreem zeldzaam en haast nooit te zien,
dus dat was weer eens geluk hebben.
Daarna geluncht in het naburig dorp, en onderweg n og een ijsje gegeten bij een restaurant
waarvan de omgeving krioelde van de Groene Leguanen (Iguana iguana) in alle denkbare afmetingen, natuurlijk
weer veel foto's gemaakt.
's middags terug in het resort, met een glaasje wijn op veranda, terwijl de middag regen
(en onweer) losbarst.

//////////////

• 03 Oktober 2010 - 21:08

Ellen:

Ongelofelijk wat een dierenpracht en spannende verhalen. We genieten op afstand mee.
    Ik heb samen met mijn broer en zus zaterdagavond samen met Ko de Boswachter in Elspeet naar de burlende herten geluisterd. ook dat ging gepaard met veel regen. De herten bleven op afstand maar gelukkig had Ko nog een diavoorstelling. Veel plezier nog.....