6-10 7-10 - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Ria ten Haaf - WaarBenJij.nu 6-10 7-10 - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Ria ten Haaf - WaarBenJij.nu

6-10 7-10

Door: costaricatomenria

Blijf op de hoogte en volg Ria

07 Oktober 2010 | Panama, Bocas del Toro

6-10 7.00 vertrekken naar Panama dan met de boot naar een eiland waar we 2 nachten
overnachten. De koffer kan niet mee met de boot, dus alleen noodzakelijke spullen meenemen
in de rugzag.

Ektar 100 in Leica geladen
7.00 vertrek, bij Panamese grens werkt het omkopen deze keer niet dus er moeten wat koffers
midden op straat gecontroleerd worden.
Het weer: zeer warm
Bij de grens moeten we te voet het niemandsland oversteken via een oude spoorbrug.
i.v.m.het passeren tijdzone klok 1 uur vooruit
In Panama naar de kust vandaar met high speed boot taxi naar Bocas del Torro
(Archipel voor de kust van Panama) 's middags stadje bekeken. Terrasje aan het water / houten
huisjes en foto van äntieke"brandweerauto gemaakt
's aVONDS GEGETEN BIJ TERRAS OP WATER "pirate"Gitaar spelende oude mannetjes zorgen voor sfeer
ze worden helaas op straat gebonjourd als er op TV een RTL achtige talentenjacht begint

///////////////

7-10
uitgeslapen en uitgebr. ontbeten bij "pirate" Daarna met een bootje naar
een tegenovergelegen eilandje Isla Bastimentos. Dorpje aan de kust bekeken
oa begraafplaats (waar volgens Ranaloog die deze reis eerder maakte veel kikkers zouden zitten
helaas vinden wij niets. Daarna met schoolkinderen meegelopen naar huisjes aan de kust
1 jongen bied aan om ons "red frogs"te laten zien en neemt ons mee op een jungle tocht
Na ongeveer 3uur door de modder lopen komen we bij een strand Wizzard Beach aan de andere kant van het
eiland waar we afscheid nemen van de gids. In zee de modder afgespoeld. Daarna weer dwars over het eiland naar de anderkant richt ing dorp
(en watertaxi) . Halverwege op het hoogste punt gestopt bij biologisch boerende hippie
daar heerlijke truffels gegeten van pure home made chocolade en Ria heeft er drank van de Noni
vrucht gedronken (helpt tegen alle ziektes) smaakt alleen een beetje vreemd.
In de bijbehorende tuin de eerste Red Frogs gezien en gefotografeerd. (er ook
een schildpad van plantaardig ivoor gekocht) daarna naar het dorpje. Er wat gedronken
en met bootje over zeer hoge golven weer terug gevaren

//////////////