dag 2 - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Ria ten Haaf - WaarBenJij.nu dag 2 - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Ria ten Haaf - WaarBenJij.nu

dag 2

Door: costaricatomenria

Blijf op de hoogte en volg Ria

25 September 2010 | Costa Rica, Monteverde

24-9 Tot 17.00 droog weer , 27 graden C

25-9 8.00 met de bus naar Monteverde
eerste stuk over Pan american highway, daarna laatste stuk 30km (3 uur rijden over onverharde berg weggetje
langs afgrond e.d.)
Hier is goed te merken dat het regentijd is, en waarschijnlijk
ook veroorzaakt door de Tropische Storm Matthew die in buurland Nicaragua is aangekomen (overmorgen gaan we naar Nicaragua dus ik hoop dat die
storm dan voorbij is . Monteverde is een nevelwoud maar nu regent het
er ook nog flink. 's middags naar Santa Elena gewandeld voor bezoek aan de Frog Garden
De kikkers waren wel erg slecht zichtbaar tussen de planten en het was er ook redelijk
donker. Maar toch nog wat foto's kunnen maken van verschillende kikker soorten (Pijl gif kikkers,
aardbei kikker/blue jeans frog en nog wat andere soorten)
Daarna terug gelopen naar de accommodatie. We logeren hier bij Los Cipresses, dat zijn losse huisjes
met appartementen gelegen in het natuur reservaat Monte Verde.
Gezien de regenval en toeslaande vermoeidheid hebben we besloten niet aan de 2 uur durende nachtwandeling
door de jungle deel te nemen (in het donker is er waarschijnlijk toch niet zo heel veel te zien.
Aangezien ook hier gratis WiFi is ga ik vanavond nog wat internetten op de kamer.

• 26 September 2010 - 09:45

De Broekjes:

Lieve Tom en Ria,
    Fijn om te lezen dat alles goed gaat en dat het mooi is! Genietse! Jullie huis staat nog. Het wordt dagelijks bewaakt door een horde kinderen van verschillende leeftijden (op straat). Veel liefs van Hans, Femke, Luuk en Kim

• 26 September 2010 - 12:00

Ellen:

Hallo Tom en Ria,
    Goed te horen dat alles tot nu toe naar wens verloopt. Truus en Henri sr hebben (waarschijnlijk via Dennis) al een print van dag 1 gehad. Ze vonden het erg leuk om het uitgebreide verslag te lezen. Hier is iedereen weer op honk. Arthur was gisterenmorgen om 8 uur 's ochtends weer terug uit Praag. Ik ga maar weer eens in mijn spaanse boek duiken, want dinsdag begint de cursus weer. Extra reden om nog eens jaloersw aan jullie te denken.....
    Geniet nog lekker van jullie reis en we kijken uit naar het volgende verslag.

• 26 September 2010 - 14:59

Diny Van Den Berg:

Hoi Tom en Ria,
    Wat goed om te lezen dat er zoveel te zien is, jammer van de regen, maar ja morgen schijnt de zon wel weer.

Geniet van al het moois en tot het volgende verslag.
    Groetjes Diny en Gerti